Wednesday, April 6, 2011

Kenapa saya malas belajar

See. Belum start tulis I dah terlentok.
Setiap hari isnin, saya memang ade problem nak bangun pagi. Tak rela tau bangun nak tinggal katil yang best tak best ni. Bila pergi toilet ramai pulak yang mandi. Ishhh... Memang tekanan dihari isnin sungguh la. Lepas tu, Kelas pagi-pagi buta pulak dapat lecturer yang 'best' suara die macam anuar zain menyanyi lagi sedetik lebih je. Buat saya rase nak sambung mimpi yang tak sudah. Erkk?? What am I talking about? Bukan saya kene cakap pasal malas belajar ke?

Ada 5 sebab kenapa saya malas belajar. 5 sebab yang saya baru je buat list.  Still panas dari microwave lagi. Terima kasih pada lecturer anuar zain saya yang buat saya tefikir pasal benda ni dalam kelas die. 

5. KELAS JAUH
Betul saya tak tipu. Kelas saya jauh. Hmmm.. Saya kene jalan around 15 minit baru boleh sampai kelas. Tapi rasenya saya tak kisah sangat nak berjalan sebab mase praktikal dulu saya jalan kaki dari Mydin ke HSBC. Tapi kali ni lain. Saya kene jalan kaki and then panjat batu caves dulu baru sampai kelas saya. OMG! Kaki saya patah. Dada saya sakit. Sampai kelas saya mesti kena minum air. So saya tak dapat bayangkan macam mane kalau bulan puasa kat sini. Saya tak boleh hidup kalau takde air. Doktor cakap saya tak cukup air dalam badan even saya minum air 1 gallon sehari. Sekarang saya tau kenape orang kate usaha tannga kejayaan.


macam ni la bukit fspu. 


4. SAYA TAKDE BUKU 
Kalau dah takde buku nak study macam mane? Hmmm. Buku sume mahal. Sape sanggup beli. Aku saya memang tak la. Baik saya beli Bobby Pendragon ke, Alex Rider ke. See. That is why saya bengap. Dalam otak aku ade cerita-cerita karit marut je. Bukan ilmu. Well, saya ade buku yang saya ph***** tapi kalau ade je tak bukak ape guna. Tunggu nak exam baru saya selongkar balik rak buku to find that book. During that time my Bobby have to sleep on my bookshelves. Im so soory Bobby. Sebulan je.

buku ni lagi best dari stamp act
3. LECTURER MACAM ANUAR ZAIN
Suara Anuar Zain tu memang la best. Mendayu-dayu sampai rase nak tidur. Tapi kalau lecturer pun buat saya rasa nak tidur ape cerita? Saya memilih lecturer tau. Masa saya part one dulu, saya selalu tersengguk-sengguk dlam kelas economi sebab lecturer saya macam umi Mohd Adif dalam cerita dunia baru. Kawan saya kata mata saya selalu merah dalam kelas tu. Then dalam kelas law pun same. Saya pernah tanam azam nak belajar dalam kelas law. Tapi 10 minit pertama je saya belajar. Lepas tu saya bosan sebab lecturer romantik sangat dekat depan kelas. Student bukak kedai kopi dekat belakang pun die still mengajar lagi. Sumpah mengantuk. Biasanya kelas law ni saya main msg. Tapi takde sape yang nak reply message saya sejak kebelakangan ni.

2. DELETED

deleted

1. SAYA MEMANG MALAS PUN
Sebenarnya, ape yang tertulis dekat atas tu sebenarnya alasan semata-mata. Saya memang dah malas sejak azali. Asal bukak buku je mengantuk. Kalau study dengan laptop terbukak depan mata memang tak jadi kerja. Lagi-lagi kalau boleh online. Buku ke mana study ke mana. Contohnya macam sekarang. Ade je kerja yang saya nak kene buat tapi saya menghadap blog saya yang dah macam page yahoo. Lagi satu saya suka tangguh kerja. Kalau bukan besok dateline memang harapan la saya nak hadap kerja tu. Beranak la dalam rak buku tu saya takkan sentuh. See, saya sangat malas. Kalau ade calon-calon mak mertua yang bace mesti die tak nak buat menantu. Tapi saya pandai masak mak. Pandai kemas rumah, Pandai..... Jaga anak. Saya la guardian angel maman. Haha.


0. NOTA SAYA TAK ORGANIZED ELOK-ELOK
Eh! Eh! Dah jadi enam dah. Tadi kata lima je. Tapi saya rasa piont ni macam penting jugak. So saya pun isi jugak. Nota saya cantik. Tapi kadang-kadang saya suruh orang pegang la. Saya selit dekat dalam note lain la. So end up nota tu entah ke mana. Saya pulak jenis bergantung pada nota sendiri. Nota orang tak main la. So bile nak final kan dah susah. Buat saya malas belajar je. Kalau once nota tu dah hilang, subjek tu pun saya dah malas nak tengok. So kejap lagi saya nak pergi susun balik nota saya so that time final nanti saya tak la malas belajar kan.???


******************


Comel tak aku cakap macam ni?? Comel kan? Comel kan? Dengan ayat yang konon skema tu. Haha. *Nak muntah. Tapi sungguh la masuk degree ni aku sumpah malas nak bukak buku. Sebab tu test building aku dapat lowest. Aku malu giler tapi still boleh maintain muka kayu. Sabar je la. 


So sekarang aku saya nak pergi belajar. Babai~

0 comments: