Monday, January 31, 2011

The adventure of Merlin

In a land of myth, 
and a time of magic, 
the destiny of a great kingdom 
rests on the shoulders of a young boy. 
His name... Merlin.



Kyahhhhh!!! Hari ni aku terlebih excited sebab first time tengok Merlin season 3. Haha.. pedulik ar orang nak kate aku ketinggalan zaman... Memang aku idup zaman b.c pun... Hahaha~  Oleh sebab hari ni aku dah tengok citer merlin tu, aku pun terase nak cakap pasal Inche telinge capang tu. (capang pun aku suke tau!)

Actually aku dulu2 tak pernah follow pun cerita Merlin ni. Duduk kolej kan. Ade tv tapi satu keje la aku nak menapak duduk dekat bilik tv tu kan. Tau cerite Merlin pun dari trailer die kat tv 3 tu la.Then ade la satu hari tu, tah macam mane aku dengan Ajex sama maksu lepak dekat bilik tu time Merlin tengah tayang. Layan la ape lagi. Mase tu dah final exam dah. Bila balik rumah sambung layan dekat Hallmark Channel. Biase la astro kalau tak sepuluh kali tayang tak sah. Then baru la aku tau yang aku tengok dekat tv3 tu episod last. Hah!! kureng ajau!!!

Lepas tu ade time nak bukak sem baru, Merlin season 2 start tayang dekat tv 3. Sempat tengok 2 episod je kalo tak silap. Menangis ni nak balik U. Haha. Bongok sungguh la aku ni. Memang tak follow langsung la citer tu. Tapi aku rajin la kan nak pergi online. Bukan tengok citer tu. Tapi cari pasal Inche Merlin the wizard tu la. Nama pun internet kan. Memang banyak la info aku dapat. Tapi betul ke tidak aku malas nak kaji. Aku ni bile dah minat memang aku cari betul. Haha. Tapi bukan sampai tahap buat research. Aku bukan student yang nak wat Master in Merlin's study.

Tapi aku sungguh2 addict dekat cerite ni. Mase awal2 prac dulu, jumpe cd season 1 memang tak fikir 2 3 kali. Puas bodek dekat uncle kedai cd tu mintak harga murah. Haha. Then abes je prac, pg jalan2, cam bese la kedai cd jadi pit stop. Jumpe pulak season 2. Aishhh. Sungguh pandai bab nak habis kan duit aku kan. Tapi dah suke nak buat macam mane. Kadang2 berbaloi jugak spend some money pada something yang kite suke. Betul kan?? Sape setuju angkat tangan!

Kenape suke Merlin? Sebab.... Entah. aku pun tak tau. Nak kate suke sejarah Merlin tu sumpah aku tak tau pun pasal merlin, Arthur and Camelot sebelum aku tengok kat tv3 tu. Suke Inche Colin Morgan tu? Yeahhh!! Memang suke. Arthur jugak. Aku suke dorang berdua. cam comel je. Gaduh2. Tapi sebenarnye sayang. Haha. Tapi aku suke la cara Arthur care pasal Merlin. Lagi2 bile dia back up Merlin depan Inche Uther. Comellll. Korang memang la kijam kalo kate tak comel. Tapi sumpah aku tak suke kat Gwen tu. Aku macam nak pg ubah je history of Camelot tu. Bukan aku tak suke sebab Arthur kawen dengan servant. Tapi... (-_-') *sigh... bagi la pelakon yang cun sikit. Kawan aku minat kat Arthur (entah ape yang best nyer Arthur tu..Haha) Die tak tengok Merlin sebab die tak suka Arthhur dengan Gwen. Haha. Aku pun tak suke. Tapi pedulik ape. Gwen tak kacau Merlin sudah. Hahaha~

Dulu2 aku suka kalau Merlin dengan Morgana. Comel je kan. dua2 ade magic. Tapi bile Morgana jumpe druids tu, die mula jadi jahat. Die jadi jahat awal2 lagi. Tapi aku still rase lepas die jumpe druids tu and dorang cakap pasal special power Morgana, then aku nyampah kat Morgana. Jahat semedang. Dok fikik nak bunuh Uther je. Morgana kau tunggu! Aku suruh Great Dragon sembur api kat kau.. Haha.

Tapi, aku pernah tengok satu cerite dekat Hallmark. Merlin's apprentice kalau tak silap. Last sekali Merlin mati. Sedih. Mase Camelot runtuh tu aku nanges. Haha. Malu giler pergi mengaku kat sini. Aku sedih gaye macam aku yang bina empire camelot tu then tengok die runtuh depan mata sendiri. Woahhh~ Sape tak sedih.

Ape2 pun. Season 3 tak lame lagi mesti keluar cd, Yehhhhha. Aku boleh jadi pengumpul Merlin yang berjaya. Agak2 boleh masuk Guinness World record tak? Haha. Season 4 keluar aku nak melompat. Haha.

muke poyo Inche merlin dengan gaya standard die before chant a spell.



Inche Merlin with his new hairdo. kind of cute. Kyaaa!

Macam kijam la pulak tunjuk gambar Merlin je. Haha.

Inche Arthur dengan gaye die yang selalu bajet macho.

Yg Depan tu Morgana and Gwen at the back
Modred yg cute tapi bahaye!!
Yang lain tu macam tak payah tunjuk je. tak pentng pun. Haha. Modred tu pun saje tunjuk sebab comel.

p/s: Aku tunggu je mase Morgana dengan Modred ni mati. Aku bukan tak suke dorang. Tapi dorang ni dah menyusahkan Inche Merlin aku. Geram la.


0 comments: