Sunday, March 13, 2011

It's show time

Hi guys...  Wanna know something? Something that I think I did it before you guys. Haha.. Show off giler minah ni. You know that Hikayat Merong Mahawangsa got RM500k on it first day. Woahhh... 2 thumbs up for KRU production. 

Aku bangga sebab aku jadi penyumbang untuk hari ketiga. Yup! Yup! I watched Hikayat Merong Mahawangsa today. Aku macam nak promote tiket wayang aku tapi aku dah 100x ambik gambar tapi blur. Tuhan tak nak bagi aku riak la tu.

konon seksi la tu tanyang bodi 24/7 dalam movie ni?
That's is my second time watching local films in cinema. Opppss.. Nampak sangat tak sokong filem local. No! That's not about aku-tak-support-local-films. Kalau dah local film macam cuti-cuti cinta, Aku masih dara, berbaloi ke aku nak pergi tengok. Aku masuk panggung tengok cerita yang ade sound effect first class punye macam scene tembak-tembak dalam I am number four. Ok aku mention citer tu sebab aku baru lepas tengok citer tu minggu lepas.

Back to our HMM, mule2 sekali aku nak cakap yang aku bagi rating untuk filem tu 6 out of 10. Agak tinggi disitu untuk local ek. But nvm. Aku punye suke la nak bagi berapa.

Starting cerita tu... aku tak paham la. Sungguh aku tak paham... nyaris2 je cerita tu nak jadi aku punye ubat tido. Rombongan Rom terkandas dekat Goa dalam misi mereka nak buat perkahwinan celake paksa yang konon nak menguatkan lagi hubungan antara china dengan rom. Then mintak tolong dekat Merong yang sikit lagi nak hilang kepala. Then and then and then and then sampai la ke semenanjung emas. Mule2 aku ingat semanjung emas tu cine. Semenanjung emas tu tanah melayu ke?? Langasuka tu langkawi? Sumpah aku tak tau. Then ade puteri ciner la Taji the head master of geruda la, gemawas or pemawas la. Rahim razali pun ade... Tapi macam monkey je die dengan rambut putih camtu. Opppss.. No offense. But then Mawas tu memang terbaik la. Muka lanun sejati. Aku rase watak die paling success.

nak aiskrim??
Merong jadi raja. Opppsss Merong bersekedudukan dengan Embok!!! OMG! Berdosa tau. The rest is KAU PERGI TENGOK SENDIRI.

Aku rase cerita ni macam Pirate of Caribbean pun ade. Macam 300 pun ade. Macam Troy pun ade. Even CGI tak se gah cerita Narnia, tak sehebat cerita fast and furious. But still it is Malaysian handmade and homemade that I can proud of. Good job KRU. Ehemmm bayar I lebih eh Yusri coz I promote cerite you kat sini.

Then pantun die pun a lil' bit menarik perhatian aku sebab aku bajet pantun yang mak merong (Umie Aida) bace tu pasal die nak find his soulmate la. But then..... the pantun.... kind of sad lorh. Hmmm... When Merong talked to his people before they started the war, it gave an impact to me. I felt like... "Yes he is my man king."


So people please. It's a good story to watch. Even it can't be as good as epic from hollywood like troy maybe but at least KRU put some efforts on that movie. Yeah we lack of expertise in this field and KRU is just starting toward it. So kalau bukan kita yang support. Sape lagi yang nak buat kan. Yusri you bayar double tau.

*Bosan sikit dekat starting die. Aku tak pay attention sangat that's why tak perasan ade Maya Karin time tu.

Well aku tau pompuan2 yang datang sebab nak tengok Merong half naked kan. kamon la girl. He is married ok. Lupekan je. Suami orang tu...Aku saje nak bagi shera bengkek dengan statement mamat tu suami orang. Haha.

Before aku tidor. Sekali lagi aku nak menyeru kamu semua ramai-ramai pergi panggung tengok cerita Hikayat Merong Mahawangsa. Tak rugi korang bayar RM 14 (aku bayar RM 14) untuk me-nyaport local film industries. Tapi untuk cerita2 standard macam ni la. Bukan cerita murahan macam cerita itu dan itu dan itu. Ok guys. Besok pergi tengok tau. 

Nite~

2 comments:

Anonymous said...

Hoooo! ko pegi tengok i am number empat?????? Arghhhhhh(jerit tepi tinge ko)! Sangat-sangat tak aci!

wawanubulan said...

aci aci bukak pintu nana balik hai pukul satu.... Jom tgk 1 round lagi pun ok...