Wednesday, November 20, 2013

Akhir tahun hampir menjelang.

Hai.. hello... 

jom check calendar... dah nak akhir tahun kan. macam cepat je masa berlalu..so... apa kata kita review apa yang dah terjadi dalam tahun ni.. erkkkk bukan sepatutnya benda camni buat dalam bulan december ke? oleh sebab aku nak update blog tapi tak tau nak cakap pasal apa, aku pun menggedik la nak buat review ni..

January
Najwa Izzati habis belajar. pencapaian yang membanggakan bila Najwa izzati ni berjaya menamatkan pengajiannya. maklumlah drama nak grad tu kalah oscar nominee. menangis sakan pasal thesis whatsoever. tapi finally aku keluar dari uitm dengan penuh kegembiraan. tak caya??? tengok gambar bawah ni. lebar gile aku senyumkann. kan.....look at the picture. paper on my hand saying that "saya akan berkahwin tahun hadapan" aminnnnnnnnnnnnnnnnn. bab bukak firm tu aku takde la excited sangat sebab takde rasa nak bukak firm sendiri. kenapa? sebab aku tak nak fikir nak kena carik duit bayar gaji orang tapi aku nak orang yang bayar gaji aku. jadilah senior manager atau senior director dalam established company. 


Febuary
Ni masa aku duduk lenggang kangkung dekat rumah dan menambahkan berat badan..takde apa pun nak cerita sebab dah nama pun duduk rumah kan. ehh kejap. ada rasanya. bulan ni aku dok ikut ayah ngah balik kelantan sebab dia nak ambik baju. so aku pergi la jalan-jalan dekat rantau panjang dengan ape tah satu lagi nama tempat shopping tu. and aku dapat la barney sekor. kikikiki. pastu aku pergi GM kelang pun sebab ayah ngah nak ambik baju jugak. tapi since aku ni penanggur berjaya, aku cuma mampu tengok je la tapi tak mampu beli. satu kedai yang cantik cun melecun dengan gm kelang tu kedai jam.


March
march ni masa aku berjimba sakan. start dengan aku pergi kenduri sepupu aku dekat bangi, then terus pergi shah alam untuk apa ntah. ambik baucer buku tak silap. then aku meraban ke icity, balik aku terus pergi jalan-jalan dekat pd and melaka sebab kenduri belah lelaki pulak. sampaikan orang panggil interview pun aku cakap sorry not at home. hihihi. ni lah bulan paling best sepanjang aku menganggur.



April
aku dah start kerja. 1.4.2013. life macam biasa jek. macam orang lain kerja. masuk 8.30 habis 5.30. bosan pun ada jugak tapi kalau tak kerja mana nak dapat duit? malas cerita pasal kerja. bye!

May
may bulan najwa konvo okey. merasa jugak aku naik pentas ambik scroll. oh perlu mention ni scroll tu given by naib canselor Uitm. aku senyum sampai telinga masa ambik scroll tu. nasib baik tak jatuh. ehehhh!


June
june takde cerita sangat. aku pergi kenduri kahwin kawan-kawan. bosan?  takde makna okeh! aku mesti la happy jumpa balik kawan yang terpisah sejak berkurun yang lalu. kawan sekolah la. kawan masa dekat u tu baru berapa bulan jek tak jumpa. well pada kawan-kawan yang dah selamat berumah tangga tu semoga bahagia forever and ever and ever like a fairytales. tapi gambar dekat bawah ni kenduri kawan masa dekat you. alhamdulillah, habis belajar terus kahwin. sekarang dah pregnant dah pun..


July-october
zaman kebosanan dengan dunia. got some issues her and there. sampai tahap nak givup everything. rasa nak lari jauh-jauh duduk dalam igloo and kawan dengan polar bear. rasa nak... rasa nak.. okey masa ni emosi tak stabil so semua rasa bercampur baur. 

November
bulan ni la kan? yeahhhh!! bulan ni dah nak habis aku pun tak rasa apa-apa. dekat ofis kerja tak banyak. konon pergi holiday nak hapikan diri tapi kalau dah nama pun hidup kan. tak pernah lari dari masalah. so cara terbaik accept the problem as part of my life jek. bulan ni jugak katanya nak beli kete tapi sebab hati tak ikhlas nak beli kete, aku dengan selamba ayamnye melambat-lambatkan process dia. kalau tak sebab keje valuer ni kena keluar sana sini memang tahun depan baru aku beli.




December
coming soon. i wish the best december for me. simplenye harapan kamu najwa....

okey azam tahun baru (gile awal) nak kumpul duit banyak2 nak bayar ptptn pastu nak pergi holiday dekat greece kot-kot jumpa mamat kacak tahap greek god. maklumlah aku kan cun tahap greek goddess. okey pengsan sesaat. by the way aku guna nama athena dekat twitter (yang ni aku tak tau kenapa perlu nak mention).

last but not least. aku bosan kerja dekat company ni. tolong lah bawak daku keluar. sampai tahap aku sanggup apply kerja govt tahu sebab nak keluar dari sini..

sobssss. aku sudahi dengan linangan air mata... bye.

0 comments: